March 17, 2011

tak ada mood nak update blog


dah lama rasanya blog ni takde cerita-cerita baru..bukan apa..takde mood pulak nk cerita apa-apa..pelbagai masalah melanda...

kerja oh kerja..bagi yang tak tahu, company yang aku bekerja sekarang ni, nak downsizing people..ada 3 group dalam office sekarang ni..
  • retrench
  • outsource
  • stay
bagi yang stay alhamdulillah..even stay pun tapi tak sama..sebabnya pejabat juga akan berubah..new office will be at Solaris Mont Kiara..tempat yang boleh memakan belanja tinggi..

bagi yang retrench,sedih sangat la..tak pasal je..tak de ribut tak de taufan dan juga tak de tsunami, kene cari keje baru..

bagi yang outsource,ermmm tak tahu nak cakap apa..buat masa sekarang ni masih kabur dalam kabus..sebab masih takde confirmation yang team outsource ni berjaya diserap dalam company yang dioutsourcekan tu..takut dan cuak ada dalam diri masing-masing..

aku tergolong dalam group yang kene outsource..disebabkan hati masih belum aman pasal kerja, aku tak update blog..even outsource pun, kitaorang masih tetap kene melalui interview..aku pun dah g interview Selasa hari tu...tapi standard la, bukan terus dapat jawapan diterima ke tak..

jadinya, aku perlu juga mencari peluang kerja yang lain..waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


Ya Allah, bantulah hambaMu yang lemah ini..murahkan rezeki hambaMu ini..permudahkan la urusan kerjaya nya Ya Allah..

Amin

4 comments:

Leena said...

yahoo...dah bley komen. oitt sabo lah yer. ingat!!ape-ape yang berlaku de hikmah tau...

Anonymous said...

xper beb..aku pun doa ko dpt keje bru...even better than keje lame...xpun kan..ko apply jer ckgu blik...hehehe...

liza_ray said...

xper beb..aku pun doa ko dpt keje bru...even better than keje lame...xpun kan..ko apply jer ckgu blik...hehehe..

suhana said...

jijah: ye dear....mana tau ada rezeki lain ke kan...
cik liza: aku xde qualification yang lengkap untuk jadi cikgu..tak layak..mcm mana nak jadi cikgu kan kalau tak layak... :P