February 10, 2011

Penyahtinjaan vs Merokok



Apa itu penyahtinjaan? 

Semua hidupan yang bernyawa melalui proses ini. Penyahtinjaan membawa maksud membuang sisa-sisa yang tidak lagi diperlukan oleh rektum di dalam usus besar. Dalam bahasa mudah proses membuang air besar..Atau bahasa yang lagi mudah ialah berak..Kalau sebut berak ni, orang geli sikit nak dengar..macam tak berapa sopan pun ada.. contoh penggunaan perkataan penyahtinjaan, buang air besar dan berak dalam ayat seharian kita:

1) Su: Weh Ikin, tunggu jap ek. Aku nak berak dulu..
    Ikin: eiiiii..geli aku.. 
moral --> maybe Ikin terbayang ketika proses itu berlaku..hahaha


2) Su: Weh Ikin, tunggu jap ek. Aku nak buang air besar dulu..
    Ikin: ok..aku tunggu kat bawah.
moral --> tak cakap banyak maybe ayat tu agak sopan..

3) Su: Weh Ikin, tunggu jap ek. Aku nak melakukan penyahtinjaan dulu..
    Ikin: Hah? Apa dia? Ulang balik apa kau cakap td.
Su: bla bla bla bla bla #$%@^#^#&@!
moral --> panjang plak dialog..ada yang tercicir klau musim cirit diarrhea..sebab kita jarang menggunakan perkataan penyahtinjaan.


hahahahaha..tapi arini takde la nak citer pasal penyahtinjaan ni pun..tu cuma muqadimmah je..saja nak share pasal word penyahtinjaan tu..kan dah cakap semalam..sharing is seksi caring..

Poll ini terhasil sebab ada perasaan ingin tahu yang kuat dalam diri ini..Nape la ada orang suka sangat nak hisap rokok masa tengah berak buang air besar. Apa plak motifnya kan.. Since diri sendiri tak dapat nak mengungkai jawapan, aku bagi korang buat pilihan..mana vote yang paling tinggi tu aku leh consider as jawapan pada diri aku gak..ada 3 hari untuk korang pilih jawapan..selamat memilih!



No comments: