December 16, 2008

::- RENDANG ITIK, BE HONEST & DREAM -::


nikmatnya....alhamdulillah..aku pun xtau bila masa aku belajar mkn itik..aku rs masa raya puasa aritu kot...sbb g umh pakcik aku kat melaka, ada rendang itik..aku pn mkn je la...dh sudah mkn br la aku dgr, diaorg kata tu rendang itik...klau aku tau dr awal, confirm aku x mkn rendang tu..tp dh t'mkn plak....sedap la plak...jd td aku tgk lauk ada lauk rendang..pastu tgk mcm pelik sket dr ayam..aku pun tanya la mak rendang apa..dia jwb, rendang itik..nak x nak makan je la....huhuhuhu....sedapnya hingga menjilat jari....

errmmm...arini mcm happy2 day je gitu...ada sorang kwn aku ni..kira dah lama kenal dia,tau hati budi dia mcm mana, perangai dia mcm mana..tp arini rs dia mcm agak hilang kewarasan kot..tp bukan giler, cuma dia bukan yg mcm aku kenal...apa yg dia buat skrg ni x sama mcm dulu...lain sesgt...mungkin dia ada masalah tersendiri..eh silap, bukan mungkin..memang iye....banyak sgt yg difikirkan boleh mengundang masalah kemudian hari..just let it go with the flow! pesanan utk diri aku sendiri gak..life is complicated kan...menikmati sesuatu hubungan itu mcm subjektif utk ditafsirkan..masing2 mempunyai erti tersendiri...cuma mcm mana kita nk letak'n VALUE dlm sesuatu hubungan tu..for me, BE HONEST with ur partner tu sgt penting..tp ada sesetgh pendapat kata, kdg2 kita perlu tipu utk kepentingan diri sendiri..tp pd pendapat aku la JUJUR tu penting untuk keharmonian bersama..hikhikhik...kadang2 kala, apa yang kita ada sekarang adalah sebab org lain..tp klau itu jln yg ada dpn mata, teruskan perjuangan..tapi kalau depan tu jalan mati mcm mana plak?? xkan nk tunggu mati kot kat jln mati??? errmmmmmm....kalau jln raya, boleh la nk patah2 balik..tp klau dalam kehidupan?? my fren penah cakap suatu masa dulu tp xsure la betul ke x ayat dia mcm ni, "1 step backward, 2 steps forward".. jd, kita kene patah balik satu step ke belakang supaya kita boleh move 2 step kehadapan...ye kot mcm ni..tp xpe, nnt aku cr balik betul ke x maksud dia..hikhik..

apa ntah aku membebel ni?? aku pn xtau aku ckp utk kwn aku atau aku ckp utk diri sndr
...aku pun masih mencari hala tuju hidup aku..dunia pekerjaan aku, makin hari makin mencabar..tp aku punya cita2 aku dlm bidang yg aku ceburi skrg..dan aku juga punya DREAM dlm hidup aku..masih kabur mcm mana nk capai dream aku tu..dream yg masih tersemat dlm hati aku sejak aku t'fikir untuk mengimpikannya...tp sbnrnya bnd tu draftnya mcm ada dlm kepala ni..cuma nk cr modal je..xde duit lg....wakakaka...k la, dh pjg kot aku mengarut ni..ngantuk dh ni..esok kene standby kat maxis lg..errmm..dh mcm jd staff maxis je plak... ;)

1 comment:

suhana said...

eh apa daaaa tulisan lain2...lantak la..mls nk betulkan..dh ngantuk..