October 25, 2008

suhana dah start mengarut lagi!!!

tiba2 rs mcm seronok plak ada blog ni..boleh share apa2 je dlm ni..yelah,kadang2 manusia ni cepat berubah..kadang sanggup nk jd teman setia dan kadang2 berubah menjadi teman tak setia..hahahahaha...kelakar la plak ayat tu..

i read a book and the title is 101 Really Important Things You Already Know, But Keep Forgetting. The author is Ernie J.Zelinski. Ada satu tu part tu menarik:- " Most worry is totally useless ".. errrmmm, kalau difikir2'n, nape nk kene risau dengan apa yang kita nk buat? I mean klau kita fikir benda yang kita buat tu betul, kita terima jelah semua consequences yang bakal berlaku klau itu pilihan yang kita ambil..Yang paling penting, hidup ini ibarat roda yang berpusing. kadang kita kat atas, kadang kita kat bawah..Macam bumi..ada siang dan ada malam..itu sume ditentukan olehNya...sapelah kita untuk melawan semua takdirNya..Macam aku, kadang aku rasa aku nk buat something tapi aku takut, aku risau pasal apa yang bakal terjadi..dan bila aku rs takut dgn apa yang bakal terjadi, aku x buat..tapi sebenarnya itu semua tidak membawa makna dalam hidup aku sbb apa yg aku buat tak pernah dihargai..bila aku fikir2 balik, aku rs aku sedang mengubah diri aku yang sebenarnya..dan one thing bila aku realize that aku rs benci dgn diri aku sendiri..sebab deep down aku tau skrg ni aku bukan diri aku sendiri..mcm ada demon plak dlm badan aku ni..(terpengaruh supernatural)..hahaahaha...iklan sekejap ek..skrg ni supernatural yang the latest aku tgk season 4 episode 4..episode 5 dah kuar tp lum tgk lg.. errrmmmm...best2..

aku rs kan kalau sape2 yang kenal aku, sure mesti kata aku ni kadang sedih, kadang happy, kadang xtau nk nilai aku mcm mana..hahaha...tp org yg betul2 kenal aku, dia tau sebenarnya aku rs apa skrg ni..aku tau ada yang sedang baca blog aku ni..apa yang aku mengarut pun aku xtau la..ntah nape aku rs nk mengarut2 je arini..

ooo...ada cerita yang nk share..pg td aku bangun2, aku siap2 sume..pastu aku start buat keje part time aku time weekend ni..mgu ni azie ada order kek utk birthday adik dia..dia nk 2 bancuhan dalam 1 bekas..jadi aku pun buat..tp masa tgh aku buat, hati aku rs sedih sgt..aku tahan air mata dr jatuh supaya x masuk dlm kek tu..aku cuba buang rs sedih tu sbb nnt takut kek x jd..nk buat kek ni mcm ada pantang larang gak la..kene buat time hati betul2 rs nk buat, hati rs senang baru kek tu jadi..tp nk buat camne..aku terima tempahan masa hati aku ok..time nk buat, hati plak x ok..birthdaynya hari ni plak tu..majlis pkul 3..dr pkul 1030 kek tu aku masak atas dapur, smpi pkul 2,kek tu x masak2 gak lagi..aku dah agak dah..ish la.......rs sedih, rs marah, rs bersalah kat azie n family..terpaksa la aku call ckp, kek x masak lg..jd aku bgth azie, aku nk kuar ganti kek dia tu ngn kek beli..tp tiba dia call balik ckp xpyh..biar dia je yg beli..aduh.........cian plak kat dia..ni dia br lps call sruh dtg umh dia..nasib la dh mmg rapat ngn family dia dr kecik lg..tp itulah...jap lg br aku siap2 g umh dia..kek ni pun baru je masak..nak tunggu sejuk then nk letak topping..xpe, kang aku bawa je kek tu utk diaorg mkn..hehehhee...
moral of the story, make sure hati betul2 happy dan ready utk buat kek..klau utk sendiri makan xpelah..ini utk jual..never mind, learn from mistake..ye tak??

skrg bulan 10, nk masuk bulan 11..cepat rasanya masa berlalu..tahun depan bertambah setahun umur aku..errrmmmm, dh tua rupanya...tp hidup masih macam ni..kwn2 selalu tanya bila nk kawin..jawapannya masih sama..klau ada yang masuk meminang, aku kawin la..klau x, aku xdelah kawin..hahahhaa...next month dah cuti sekolah..sure ramai yang nk kawin kan??? kepada sesiapa yang nk kawin tu, selamat ye..semoga bahagia hingga akhir hayat..kepada sesiapa plak yang sibuk tanya bila nk makan nasi minyak aku, sila hubungi no tel aku ni ek 0122++++20...nanti aku leh set date utk aku masak nasi minyak bagi korang makan..tp xdela pelamin ke bilik pengantin ke makan beradab ke..nk makan beradab boleh la..makan hadap aku...hahahahhaa.......

note:- "The surest way to failure is trying to please everyone".. renung2 kan..selamat beramal..

No comments: