April 4, 2011

Nangis tak dapat minum milo ais


kenapa kau menangis sebab tak dapat minum milo ais??
cecite..cecite....

pada suatu hari, burung-burung pun berkicauan aritu...
ada yg bekerja, ada yg bergembira...

dalam peti ais kat umah ada sekotak air milo..jadi aku pun amik la gelas dan isi milo tersebut..tapi rasa macam tak berapa nak sejuk..aku pun laju je ambil ais seketul masukkan dalam gelas milo tadi..(seketul je pun aisnya...ala, ketul yg ada lubang tengah-tengah tu...)

dengan berlagaknya aku bawa segelas milo ais itu dan minum sambil menonton televisyen (tv)..masa tu en.hasben pun tengah menonton tv..dengan lantasnya en.hasben merampas milo tersebut dari tangan aku..aku cuma sempat minum seteguk je..pastu en.hasben habiskan milo itu..waaaaa..dengan rasa hanginnya aku pun topup balik milo dalam gelas..tapi dapat separuh gelas je sebab dah abis yang dalam kotak tu..

tetapi en.hasben datang ke dapur dan spot check aku minum milo ais ke tak..before tu aku dah buang dah ais tu..so, kali ni dah takde ais..tapi bagi en.hasben milo tu tetap sejuk..jadi dia minum lagi milo tu... 

tetiba..........

rasa sedih je tak dapat nak menikmati milo ais..terus mengalir air mata ni tau!! en.hasben cuak..mulanya dia nak habiskan milo tu semua tapi sebab dah nampak air mata aku ni mengalir, dia tak jadi habiskan..cumanya milonya dah tinggal separuh dari yang separuh gelas tadi..dengan lajunya aku habiskan je suku gelas milo tu..tu je yang dapat aku minum..masa minum tu sambil lap-lap air mata dengan hujung lengan tshirt..

kesiankan saya???  

milo kotak yang 1L tu la yang menyebabkan airmataku ini mengalir


katahati: nanti I beli milo tu berkotak-kotak pastu I sejukkan dalam peti ais..sama gak kan sejuknya...tapi minum bila U tak de kat KL..hahahaha :P

2 comments:

azey said...

sabo ajer laa...

lunianikiysa said...

aku paham perasaan ko sue,,,,hahaha penah mengalami