April 13, 2009

::- weekend in Hospital -::

morning..........

pg ni ada terasa mcm keletihan sikit..walaupun mlm td tido agak awal, tp masih terasa keletihannya..
2 hari ni, aku menemani Mak Ngah aku kat HKL..tp x bermalam kat sana la..cuma dtg melawat..tiap2 petang dr pkul 2, aku dh ada kat sana sampai la abis waktu melawat pkul 730..
best la gak sbb ramai yg ada..gamat di buatnya ward tu ngn kitaorg je..dgn bekalan makanan yg byk..siap leh berkelah lg dlm spital tu..mana tak nya, setiap makcik yg dtg, akan bw bekal nasi ngn lauk..yg sakitnya mak ngah je pun..bukannya dia leh abis sume makanan tu..jd, sape yg x sakit pun mkn gak....aku ala2 malu2 kucing..so, xdelah mkn sgt..lgpn tekak aku sakit..nikmat mkn tu dh hilang sket...sabtu tu aku bekalkan bubur ayam utk mak ngah..smlm aku buat kek batik..tp mana la mak ngah leh mkn..aku lupa plak..lastnya yg lain duk mkn..hikhikhik...sampai xcukup plak..cian plak sepupu aku yg sorang tu sbb xdpt la dia nk bw bekal blk ke seremban.. ;)

Secebis ingatan:-

ain (my cousin's daughter)....

ala cian tul, mkn berdiri je..ni berkelah kat belakang ward..selamba je... ;)
ain, ada nasi la kat pipi tu....

peace girl ni my cousin..nama dia noraliza a.k.a Joyah..hikhikhik..

yg sebelah nora tu abg long dia..dia yg paling lapar sekali..sibuk duk call2 adik dia bila nk smpi..pastu siap pesan lg bw bekal nasi byk2..mujur smlm mak masak nasi lebih ngn lauk byk..mak yg tapaukan dlm bekas besar..abis plak tu sume....alhamdulillah.....

yg baju itam ni, makcik aku gak..acit nama dia..dia konon dtg awal la smlm sbb nk singgah umah kawan dia..tp smlm ujan lebat, dia pun tersangkut la kat spital...siap dia bw baju kurung dlm beg..konon nnt nk salin..hehehe....tgk je la along tu..siap tambah nasi lagi..3 kali dia tambah nasi..duk mkn ngn ikan pekasam je....

aku doa sgt mak ngah aku cepat sembuh..selasa ni dia ada operation lg....sedih je rsnya...

note:
1) sorry to Zan sbb xdpt nk dtg kenduri kawin Kak Dura.......
2) sorry to Kak Ina sbb xdpt nk ikut g Genting.....
3) sorry to Aiza sbb xdpt nk g umh smlm.....
aiyakkkk....sorry sesangat...


::- sekitar majlis sambutan beday mak ngn ayah (March 29th, 2009) -::

Happy birthday to Mak and Ayah.. ;)

Ayah potong kek nk agih2 kan kepada tetamu...

Antara tetamu yg hadir..ni kawan2 adik aku..kecuali yg baju merah tu...baju merah tu my cousin..

ala2......shahira in the house...dia malu2 plak time ni..klau x, laju je bila nmpk camera...adik dia nmpk je kek, dah terus xnk mkn..terus duk dpn kek..dia yg plak yg tiup lilin...hehhe...

antara sedara mara yg hadir...yg duk kekenyangan kat tepi sana tu Pak Itam, Acit ngn tepi sekali ni Mak Itam....


note: apasal mcm sume pic ni, xde gmbr aku??? bukan sj xnk letak,tp mmg 2 event yg berbeza ni xde pic aku..aduuiisssss....




No comments: